سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://727.parsiblog.com اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا و مرجعنا الخامنه ای صفحه نخست درد دل با شهدا، خاطرات شهدا، دل نوشته ها، وصیت نامه شهدا و مطالب گوناگون دیگر با محوریت دفاع مقدس و شهدا را، در این بخش می‌توانید ببینید سرگذشت و شرح حال شهدای دفاع مقدس را، این‏بار به روایتی دیگر و بیانی متفاوت‏تر از دفعات قبل بخوانید شامل: بیانات و خاطرات مقام معظم رهبری و... امام زمانی باشیم! درد دل با امام زمان، دل‌نوشته، مطالب تحلیلی و... چرا حجاب!؟ مطالبی پیرامون فلسفه حجاب، حجاب برتر، فواید حجاب، تأثیرات روانشناختی حجاب و حجاب در شرق و غرب...  اولین اس ام اس کده ارزشی، با موضوعاتی همچون: دفاع مقدس، شهادت، وصیت نامه شهدا، شعر، نیایش و... وهابیت چیست!؟ چرا دین!؟ حماسه عاشورا ... لینک سایت های برگزیده ارزشی، به تفکیک موضوعات، همچون: دفاع مقدس و شهدا، دفاتر مراجع و سایت‌های علما، سایت‌های اختصاصی شیعه، پایگاه های قرآنی، علوم اسلامی، مهدویت و... شامل: نقدهای اجتماعی، مقالات و تحلیل‌های سیاسی و... قالب‌های طراحی شده وبلاگ را ببینید، انتخاب کنید و استفاده نمایید تصاویر منتخب، متنوع و دسته بندی شده شهدای شاخص دفاع مقدس و... (این قسمت در حال تکمیل می‌باشد) فایل‌های صوتی منتخب سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، با میکس آهنگ پس زمینه زیبا و... اگر وبلاگنویس مذهبی - ارزشی هستید، وبلاگ خود را معرفی کنید و در معرض نقد دیگران قرار دهید کلیپ‌ها و قطعات ویدیویی جالب از سخنرانی‌ها و دیدارهای مقام معظم رهبری، شهدای دفاع مقدس، مناطق عملیاتی و... وبلاگ حاضر با هدف ترویج فرهنگ اصیل شهدا و شهادت، زنده کردن یاد آن بزرگواران و گام نهادن بر ردپای ایشان برای حرکت در مسیر ولایت و البته لبیک به ولایت فقیه و ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای (اروحنا له فداه)، کار خود را شروع کرده و در راه تحقق این اهداف با تمام توان پیش خواهد رفت... نکته نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را، علاوه بر قسمت نظرات هر مطلب، می‌توانید از این طریق با ما در میان بگذارید نسخه RSS






















تو این چند روزه بزرگترین دغدغه و بحث کارشناس ها و حتی کارگرها ، برسر مسئله بنزین و نفت و این جور چیزهاست.

خیلی ها هم از این مسئله استفاده ابزاری می کنند ، حتی بعضی ها کارشون به سوءاستفاده هم کشیده.

ولی هرچی نباشه ، سهمیه بندی بنزین ، حسن هایی هم داره ، از جمله برای خیلی از وبلاگ نویسان که الان به راحتی می تونند هر روز بدون هیچ زحمتی ، به روز شند!!!

گذشته از این شوخی ها ، هرکس دیدگاه خاصی درباره بنزین و سهمیه بندی اون داره که خیلی از عوامل در ایجاد این دیدگاه نقش دارند. از جمله: جهت گیری سیاسی ، میزان اطلاع بر موضوع ، شرایط محل زندگی و خیلی دیگه از مواردی که نیازی به یادآوری اونا نیست.

اما من بدون توهین به نظرات محترم دیگران ، نظر خودم رو می گم:

به نظر من سهمیه بندی بنزین بهترین کاری بود که می شد کرد ؛ البته دلایلش رو هم می گم:

1.      جلوگیری از قاچاق بنزین: خیلی ها نمی تونند این رو درک کنند ، مخصوصاً افرادی که در قسمت های مرکزی ایران مثل تهران ، اصفهان ، شیراز ، سمنان ، قم و... زندگی می کنند. اگه کسی بخواد قاچاق بنزین رو درک کنه ، باید به پمپ بنزین های نواحی مرزی بره و ببینه که حتی با ماشین تخلیه چاه هم اقدام به قاچاق بنزین می کنند.

2.      رعایت عدالت علوی: برای این بند ، یه مثال می زنم: کوچه ای که خونه ما اونجاست ، در کل یازده تا خونه داره. از بین این یازده خانواده ، فقط چهار تا شون ماشین دارند. پس واضحه که وقتی بنزین با سوپسید بیش از 80% در اختیار این چهار خانواده قرار می گیره (که اقلیت هم محسوب می شند) ، حق بقیه ضایع می شه (درحالی که بقیه ، اکثریت جامعه هستند).

3.      جلوگیری از حیف و میل بنزین: این مورد دیگه معلومه و نیازی به توضیح نداره ، ولی باز هم هرکس قبول نداره ، تو قسمت نظرات بگه که توضیح بدم.

4.      استفاده بهینه: قبل از سهمیه بندی ، از هر اتومبیل ، تقریباً یک یا دو سرنشین استفاده می کردند ، که تو این چند روز من اکثر ماشین هایی رو که می بینم ، بیشتر از سه سرنشین دارند که این امر خودش باعثه کاهش ترافیک هم میشه.

خیلی حسن های دیگه هم هست که اینجا یادآوری نمی کنم ، هرکس خواست می تونه تو قسمت نظرات ، ذکر کنه.

البته باید بگم که این طرح ، مشکلاتی رو هم به دنبال داره که امیدواریم به زودی حل بشه ؛ از جمله:

1.      سهمیه بنزین تاکسی ها ، مسافرکش ها ، وانت ها و کلاً اتومبیل هایی که وسیله کسب دزآمد  هستند ، خیلی کمه.

2.       قیمت آزاد بنزین ، اعلام نشده که خودش مشکل بزرگیه.

اما از حق نگذریم که بعضی از مشکلات رو هم خود ملت به وجود میارند. مثلاً از وقتی که بنزین سهمیه بندی شده ، کرایه تاکسی ها (حداقل در شهرما) فرقی نکرده ، ولی سبزی ، برنج ، دمپایی و... قیمتشون زیاد شده!!!

 

یه مطلب هم درباره قیمت بنزین و این که چرا نفت و بنزین ، به صورت رایگان بین مردم پخش نمیشه؟! ، نوشتم که اگه وقت دارین ، حتماً بخونین.

 

هرکی حاضر باشه ، فردا صبح ، یه وانت بگیریم ، چندتا بیل و کلنگ و چندتا بشکه برداریم ؛ راه بیافتیم بریم مسجدسلیمان. اونجا که رسیدیم ، شروع کنیم به کندن زمین. وقتی به اعماق زمین رسیدیم ، شاید بتونیم نفت استخراج کنیم! حالا که تونستیم نفت رو استخراج کنیم ، اون رو بریزیم تو بشکه ها. بعدش باید بریم یه پالایشگاه درست کنیم ، این هم که کاری نداره ، می‏تونیم چند نفر جوشکار و آلومینیوم کار و نجار پیدا کنیم و از اونا بخوایم که برامون پالایشگاه درست کنن! حالا اون نفت خام رو با وانتی که داریم ، میاریمش به پالایشگاه ، خودمون هم که شیمی دبیرستان رو خوندیم و می دونیم که بنزین از مشتقات نفته ؛ پس دیگه مشکلی نیست ، نفت رو تجزیه می‏کنیم و کلی بنزین درست می‏شه. حالا باید یه پمپ بنزین درست کنیم ، که البته کار اصلاً مشکلی نیست و هیچ هزینه ای نداره! فقط باید یه تانکر چال کنیم زیر زمین و یه تلمبه به دهنه اون وصل کنیم. خب دیگه همه چیز حله و می تونیم بنزین رو به طور رایگان بین مردم توزیع کنیم!!!

حالا فکر می کنید پول بنزین و نفت ، تو جیب کیا می ریزه؟!






: لینک‌های دوستان :

دانلود آهنگ جدید

لیموب، طراحی سایت

فروشگاه لیمواستور

قرار دادن لینک های فوق در وبلاگ، به معنی تأیید محتوای آن ها نمی‌باشد.