سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://727.parsiblog.com اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا و مرجعنا الخامنه ای صفحه نخست درد دل با شهدا، خاطرات شهدا، دل نوشته ها، وصیت نامه شهدا و مطالب گوناگون دیگر با محوریت دفاع مقدس و شهدا را، در این بخش می‌توانید ببینید سرگذشت و شرح حال شهدای دفاع مقدس را، این‏بار به روایتی دیگر و بیانی متفاوت‏تر از دفعات قبل بخوانید شامل: بیانات و خاطرات مقام معظم رهبری و... امام زمانی باشیم! درد دل با امام زمان، دل‌نوشته، مطالب تحلیلی و... چرا حجاب!؟ مطالبی پیرامون فلسفه حجاب، حجاب برتر، فواید حجاب، تأثیرات روانشناختی حجاب و حجاب در شرق و غرب...  اولین اس ام اس کده ارزشی، با موضوعاتی همچون: دفاع مقدس، شهادت، وصیت نامه شهدا، شعر، نیایش و... وهابیت چیست!؟ چرا دین!؟ حماسه عاشورا ... لینک سایت های برگزیده ارزشی، به تفکیک موضوعات، همچون: دفاع مقدس و شهدا، دفاتر مراجع و سایت‌های علما، سایت‌های اختصاصی شیعه، پایگاه های قرآنی، علوم اسلامی، مهدویت و... شامل: نقدهای اجتماعی، مقالات و تحلیل‌های سیاسی و... قالب‌های طراحی شده وبلاگ را ببینید، انتخاب کنید و استفاده نمایید تصاویر منتخب، متنوع و دسته بندی شده شهدای شاخص دفاع مقدس و... (این قسمت در حال تکمیل می‌باشد) فایل‌های صوتی منتخب سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، با میکس آهنگ پس زمینه زیبا و... اگر وبلاگنویس مذهبی - ارزشی هستید، وبلاگ خود را معرفی کنید و در معرض نقد دیگران قرار دهید کلیپ‌ها و قطعات ویدیویی جالب از سخنرانی‌ها و دیدارهای مقام معظم رهبری، شهدای دفاع مقدس، مناطق عملیاتی و... وبلاگ حاضر با هدف ترویج فرهنگ اصیل شهدا و شهادت، زنده کردن یاد آن بزرگواران و گام نهادن بر ردپای ایشان برای حرکت در مسیر ولایت و البته لبیک به ولایت فقیه و ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای (اروحنا له فداه)، کار خود را شروع کرده و در راه تحقق این اهداف با تمام توان پیش خواهد رفت... نکته نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را، علاوه بر قسمت نظرات هر مطلب، می‌توانید از این طریق با ما در میان بگذارید نسخه RSS






















پس از تهدید پی‌درپی رئیس جمهور ، مقامات امنیتی- نظامی و دست اندرکاران سیاست خارجی ایالات متحده امریکا علیه جمهوری اسلامی و اشغال دو همسایه آن (افغانستان و عراق) مهمترین سؤالی که در ذهن پژوهشگران سیاسی و محققان روابط بین المللی و استراتژیست‌ها مطرح گردیده این است که آیا امکان حمله امریکا به ایران همانند افغانستان و عراق وجود دارد یا خیر؟ به تعبیر دیگر ، آیا در ایران نیز همانند افغانستان و عراق بستر و زمینه های موفقیت حمله نظامی امریکا فراهم است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال ، به نظر می رسد ایران امروز واجد ویژگی هایی است که بر خلاف عراق و افغانستان ، هرگونه حمله نظامی به آن را غیر ممکن می سازد. از این منظر مهمترین عوامل بازدارنده حملات نظامی و سخت افزاری امریکا علیه ایران عبارتند از:

1-ایران بر خلاف افغانستان و عراق از نظر موقعیت جغرافیایی از سه امتیاز بهره‌مند است:

الف) موقعیت بحری

سرزمین ایران از نظر موقعیت بحری به سبب دارا بودن سواحل طولانی منطقه استراتژیک در خلیج فارس و دریای عمان از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است ، زیرا ایران در میان کشور های این منطقه تنها کشوری است که 1800کیلومتر طول ساحل در خلیج فارس و دریای عمان دارد. مرزهای آبی این سرزمین همواره به عنوان قسمتی از یک سیستم ارتباطی ، اقتصادی و نظامی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

ب)موقعیت گذرگاهی

قرار گرفتن ایران در کنار یکی از مهمترین تنگه های دنیا به نام تنگه هرمز و اشراف آن بر سرتاسر حاشیه شمالی این تنگه ، موقعیت گذرگاهی ویژه ای به آن داده است.

ایران و عمان در دو سوی تنگه هرمز قرار دارند ؛ اما ایران در مقایسه با عمان از وسعت ، جمعیت ذخایر نفت و گاز زیاد ، طول ساحل بیشتر در تنگه ، نیروهای نظامی بیشتر ، به ویژه نیروهای دریایی کارآمد ، موقعیت دفاعی و پدافندی مناسب ، جزایر استراتژیک و تکیه گاه‌های دفاعی در داخل تنگه و توانایی‌های فنی و تکنیکی لازم برای کنترل تنگه برخور دار است. چنین فرصت هایی زمینه های کنترل تنگه هرمز را که گذرگاه خون جاری(نفت) در اندام نظام سرمایه داری است ، برای ایران فراهم می‌سازد.

ایچارد نیکسون در توصیف این مطلب می نویسد:

نفت خون صنعت مدرن است و منطقه خلیج فارس قلبی است که این خون را مانند تلمبه به جریان می‌اندازد و راه‌های دریایی پیرامون خلیج فارس (تنگه هرمز) شریان‌هایی هستند که این خون حیاتی از آن‌ها می گذرد.

ج)موقعیت بری اور آسیا

همسایگی ایران از ناحیه غرب با جمهوری ترکیه و برخورداری از دو هزار کیلومتر مرز مشترک با جمهوری‌های استقلال یافته از شوروی ، ایران را از موقعیت بری اور آسیا بهره‌مند می سازد. با فروپاشی شوروی مزیت های ژئو استراتژیک جدیدی برای ایران به وجود آمد که از یک سو بر اهمیت استراتژیک ایران از ناحیه آسیای مرکزی افزود و از سوی دیگر استقلال کشور های قفقاز و جمهوری‌های آسیای مرکزی ، راه های مواصلاتی جدیدی را بر روی ایران گشود.

بر این اساس ایران از یک موقعیت نسبی و عمومی جغرافیایی ویژه در مقایسه با عراق و افغانستان برخوردار است که در صورت حمله نظامی به آن ، تمامی منطقه از آسیای میانه گرفته تا خلیج فارس را می تواند به التهاب و بهران بکشاند و حساس ترین منطقه استراتژیک مورد نظر ایالات متحده را بحرانی سازد.

شاید این امر بیش از هر چیز ، نارضایتی و اعتراض کمپانی های نفتی آمریکایی را که حامیان اصلی بوش پسر در مبارزات انتخاباتی‌اش بوده اند ، در پی داشته باشد.

2-وسعت ایران نیز بر خلاف عراق و افغانستان یکی از عوامل باز دارنده حمله به آن محسوب می‌گردد زیرا وسعت خاک ایران به تنهایی بیشتر از مجموع مساحت 6 کشور اروپایی آلمان ، فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، هلند و بلژیک است.

گسترش قلمرو جغرافیایی ایران در دوران جنگ ، امکان عقب نشینی و فرصت بازسازی و ساماندهی مجدد را برای نیروهای نظامی و امکان بکارگیری تاکتیک های جنگ نا متقارن را فراهم می سازد. همچنین گستره وسیع اراضی ایران ، امکان اشغال کامل آن را از دشمن سلب می کند.

3-هرگاه افراد بین سنین 20 تا 65 سال بیش از 35 درصد کل جمعیت یک کشور را تشکیل دهند ، چنین سرزمینی از بهترین و مطلوبترین عامل ژئوپلتیک برای حفظ امنیت و ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی برخور دار است.

جمعیت فعال ایران بر اساس آمارهای سال 1369 ه.ش (1990م) ، 14 میلیون و 37 هزار نفر اعلام گردید که 25 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و در بین کشور‌های منطقه خلیج موقعیت منحصر به فردی دارد و سبب گردیده تا این کشور از نظر نظامی به عنوان یکی از قوی ترین کشورهای منطقه به حساب آید.

نتیجه آنکه ، در حال حاضر کثرت جمعیت ، موقعیت و وسعت جغرافیایی سرزمین ایران ، به همراه ایدئولوژی اسلامی و سیاست خارجی مستقل آن ، موجب شده که جایگاه استراتژیک ایران در سطح جهان و در محاسبات قدرت‌های بازیگر در صحنه نظام بین الملل به ویژه ایالات متحده دو چندان گردیده و امکان حمله نظامی به آن سلب شده است به گونه‌ای که مارک پالمر استرانژیست معوف امریکایی در گفتگو با بوراسولمود خبر نگار روزنامه امریکایی نیویورک تایمز صراحتاً با ایده تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی مخالفت کرده ، می‌گوید:

ایران به لحاظ وسعت سرزمینی ،کمیت جمعیت ،کیفیت نیروی انسانی ، امکانات نظامی ، منابع طبیعی سرشار و موقعیت جغرافیایی ممتاز در منطقه خاور میانه و هارتلند (قلب) نظام بین الملل ، به قدرتی کم بدیل تبدیل گردیده که دیگر نمی‌توان با یورشی نظامی آن را سرنگون کرد.

4-قدرت ، جایگاه بین المللی و روابط خارجی ایران با کشورهایی نظیر افغانستان و عراق و حتی کره شمالی بسیار متفاوت است. جایگاه محوری ایران در سازمان کنفرانس اسلامی ، گروه 77 ، سازمان اوپک ، جبش عدم تعهد و طرح گفتگوی تمدن ها از سوی ایران به طور بنیادی با کشورهای عراق و افغانستان متفاوت می‌باشد و حمله احتمالی به آن به آسانی حمله به عراق و افغانستان تصور نشود.

5-در افغانستان مردم از جنگ داخلی طولانی و در عراق از حاکمیت استبداد صدام به ستوه آمده بوده و بستر اجتماعی برای مداخله نظامی خارجی فراهم بود ، در حالی که در ایران رابطه بین مردم و حاکمان قلبی و برگرفته از اعتقادات مذهبی آنها است و گسست بین حاکمان و شهروندان وجود ندارد و هرگونه تهاجم خارجی به شدت محکوم به شکست است.

6- ایران از تجربه دفاع در جنگ طولانی و نابرابر هشت ساله برخوردار است ، در حالی که در افغانستان و عراق انگیزه دفاع مردمی در برابر نیروهای مهاجم امریکایی وجود نداشت.

7-در ایران برخلاف عراق و افغانستان و حتی سایر کشورهای دنیا به صورت منحصر به فرد ، تمامی ملت در قالب سازمان رزمی بسیج سازماندهی گردیده و همواره آماده دفاع از کشور هستند.

8-در ایران دو نیروی نظامی کلاسیک و کارآمد ارتش وسپاه همواره آماده دفاع از کشور هستند ، در حالی که در افغانستان چنین نیرو هایی وجود نداشت و علاوه بر آن نیروهای داخلی آن کشور نیز در دو جبهه و در مقابل هم قرار داشتند. در عراق نیز سران نظامی پیش از تهاجم خریداری شده بودند ، اما در ایران امکان وقوع چنین امری محال است.

9- مهمترین عامل بازدارنده حمله به ایران ، اعتقاد به شهادت و جاودانگی مرگ در راه خدا در میان نیرو های نظامی و ملت ایران است که هرگونه ترسی را از میان برمی‌دارد و دشمن را از حمله به آن باز می‌دارد.






: لینک‌های دوستان :

دانلود آهنگ جدید

لیموب، طراحی سایت

فروشگاه لیمواستور

قرار دادن لینک های فوق در وبلاگ، به معنی تأیید محتوای آن ها نمی‌باشد.